Projekt Vzgoja za enake možnosti se na šoli izvaja od leta 2008. Gimnazija Ravne je poleg naše šole k sodelovanju povabila še šest vzgojno-izobraževalnih zavodov.

Tako pri projektu sodelujejo še: Šolski center Ravne, Srednja šola Domžale, Osnovna šola Radlje ob Dravi, Šolski center Velenje, Osnovna šola Juričevega Drejčka Ravne, Vrtec Ravne in Gimnazija Ptuj.

img007

 

V okviru projekta smo želeli spoznati problematiko neenakosti spolov, jo raziskati ter poiskati načine, kako delovati v smeri enakih možnosti obeh spolov.

 

Po začetnih analizah stanja smo delali predvsem na področju bralne kulture ter ozaveščanju učencev o problematiki.

 

Predstavitev projekta

 

Sodelovali so učenci od 4. do 9. razreda ter Irena German, Irena Kašman, Berta Pušnik, Marija Tavzelj in Natalija Florjančič, pri administrativnih zadevah pa sta pomagali Nevenka Glasenčnik in Metka Rogina Vranaričić.

 

pravljicespol002

PODROČJA DELA:

  1. Začetna analiza stanja
  2. Poklicno odločanje
  3. Nasilje
  4. Mediji in prosti čas v odvisnosti od spola
  5. Bralna kultura po spolu: semantični diferencial kot orodje za ugotavljanje odnosa učenk in učencev do šolske knjižnice, bralna značka pri slovenskem jeziku ter poznavanje in uporaba serijskih publikacij
  6. Ozaveščanje za enake možnosti (anketa Naša stališča), risanje stereotipov, delavnice Spolni stereotipi, Spolne vloge ter Značilnosti pravljičnih likov glede na spol, pisanje spisa in risanje stripa na temo (več... ).

 

 

VEČ O TEM: Povzetek dela na projektu: Od pravljičnih junakov do realnega sveta

 

 

 

NEKATERI REZULTATI DELA:

  • Učenci večinoma zaznavajo problematiko razlik med spoloma. Dekleta jo občutijo v večji meri kot fantje in kažejo precejšnjo mero ozaveščenosti o problematiki. Učenci so v delavnicah spoznali spolne stereotipe, spolne vloge, ločijo družbeni in biološki spol ter zagovarjajo enakost med spoloma. Potrebno je nadaljnje ozaveščanje o problematiki ter seznanjanje s pravicami.
  • Fantje se odločajo za manj zahtevne srednješolske izobraževalne programe kot dekleta.
  • Termine serijske publikacije, strokovni časopis ali revija, časnik pozna 86 % učencev in 94 % učenk. Ločijo tiskano gradivo od neknjižnega gradiva. Učenci raje berejo revije kot knjige, saj kar 81 % vprašanih fantov raje prebira revije in ne knjig. Da raje prebirajo revije, pa se je opredelilo 72 % deklet. Serijske publikacije pogosteje berejo dekleta kot fantje v skladu s tem, da sicer na splošno berejo dekleta več kot fantje. Dekleta poznajo več revij kot fantje.

 

 

Opravljeno delo nam je omogočilo vpogled v trenutno stanje glede možnosti obeh spolov na naši šoli. Strokovnim delavkam je omogočilo razmislek o lastnem načinu dela z druge perspektive. Ozavestilo je procese in dejavnosti, ki vplivajo na enakost možnosti za oba spola ter tako ustvarilo podlago za nadaljnje aktivnosti in spreminjanje načina dela v smeri zagotavljanja enakih možnosti za vse.

 

Pomembno vlogo šole vidimo v ozaveščanju, informiranju in povečevanju občutljivosti glede problematike spolov vseh prisotnih v procesu izobraževanja – učencev, učiteljev in drugih strokovnih delavcev ter vodstva.

 

Strokovne delavke, ki smo sodelovale pri projektu, smo že v letošnjem šolskem letu vpeljale v naše delo določene spremembe. Dejavnosti na področju poklicne orientacije bodo intenzivneje potekale že za učence nižjih razredov in bodo organizirane skupno in ne po interesih – tako bodo vsi učenci spoznali večji nabor poklicev in srednjih šol.

img001

 

V prihodnje bo šolska knjižnica s svojim delom lahko uporabnice in uporabnike še naprej osveščala in vzgajala. Na voljo je več različnih možnosti: debatni krožek, različne delavnice za učenke in učence, igra vlog, dramski prizori ali dramatizacije določenih literarnih odlomkov, pravljice kot zakladnica ljudske modrosti – priprava abecedarija pravljičnih in knjižnih junakov po spolu, ugotavljanje družbenozgodovinskega vpliva na spola (učenka/učenec, učitelj/učiteljica, pisatelj/pisateljica, knjižničar/knjižničarka, branje/izobraževanje/šolanje skozi zgodovino), spremembe v preteklosti, položaj danes, položaj v svetu (primerjava med različnimi kulturami) itd.

 

Pridobljena spoznanja predstavljamo staršem na roditeljskem sestanku. Svetovalna služba ima pomembno vlogo pri izboljševanju kvalitete dela na šoli, saj v sodelovanju z vodstvom šole pomembno sooblikuje delo na šoli in tako veliko prispeva k izboljšanju stanja in zagotavljanju enakih možnosti za vse.

 

 

 

img008

 

 

 

Projekt bomo zaokrožili z zaključno konferenco, ki bo v četrtek, 23. septembra, ob 13. uri v dvorani Družbenega doma na Prevaljah. Sodelujoči zavodi bodo pripravili kulturni program in predstavili svoje delo na projektu. Vljudno vabljeni!