DOBRO SEM – krepitev duševnega zdravja

DOBRO SEM – krepitev duševnega zdravja

DOBRO SEM – krepitev duševnega zdravja

Vsi vemo kako pomembna je skrb za zdravje. A le ta se ne konča zgolj pri zdravi prehrani, telesni vadbi, zadostni količini spanja, … Kaj pa naše duševno zdravje? Pa učenci in njihovo dobro počutje v razredu ter izven njega?

Še kako pomembna vprašanja, ki zaradi časovne stiske, žal kdaj ne dobijo dovolj pozornosti. Tako smo v sodelovanju z Zvezo Prijateljev Mladine, v sklopu podaljšanega bivanja letos izvedli delavnice DOBRO SEM.

Vsaka delavnica je temeljila najprej na teoretičnih izhodiščih, ki so bila predstavljena bodisi preko zgodb, pesmi, debate, katero so zelo dobro podkrepili tudi učenci sami. Nadaljevali smo s praktičnim delom.

Izdelovali smo zgibanko spodbudnih besed.

»Čustvenčke« preko katerih smo igrali igre vlog.

Naredili smo si mali kino, s kokicami seveda 😉 ter si ogledali risanko Vrvež v moji glavi. Preko nje smo navezali pogovor na čustva ter naše odzive nanje. Hitro smo ugotovili, da vedno ne doživljamo le pozitivna čustva in da ni nič narobe, če smo kdaj žalostni, jezni, razočarani, le da moramo dati to iz sebe na primerne načine, se pogovoriti, hkrati pa najti veselje v novih stvareh.

Ob tem pa smo tudi krepili sposobnost obvladovanja zahtev in težav.

Ob strategijah reševanja konfliktov ter obvladovanja jeze, je nastal skupen plakat.

Nemalokrat pa smo skozi delavnice skušali reševati probleme, ki so se pojavljali v razredu.

Na konkretnem primeru (prepogibanje in trganje papirja), s podajanjem enakih navodil za vse, smo dobili povsem različne individualne rešitve. Ugotovili smo, kako vsak interpretira povsem enako stvar, na drugačen način. Gre za različne poglede na situacijo, ki pa niso napačni, pač pa samo različni. In tako je tudi v vsakdanjih situacijah.

Skozi naša druženja pa sta nas spremljali sproščenost in čuječnost. Izvajali smo vizualizacije z umirjeno glasbo, dihalne vaje, masaže ter čuječe opazovanje predmeta.

Izdelali smo si kozarce hvaležnosti, v katere lahko učenci dnevno vpisujejo za kaj so hvaležni. Ob slabšem razpoloženju, le-ta sporočilca preberejo in si morda s tem polepšajo dan.

Za zadnjo izvedbo smo se vrnili na naše lastnosti. Med učenci so krožile rožice in v cvetove so zapisovali pozitivne lastnosti ter pohvale drug o drugem.

Skozi vse delavnice je med nami nastala posebna vez in verjamem, da smo kdaj pomagali ali dali drug drugemu idejo, kako iz zagate. Če bodo vsaj kanček tega ponesli s seboj, smo dosegli zastavljen cilj.

Zapisala izvajalka projekta Lucija Plošnik

O avtorju