Select menu item

Sledenje na delovnem mestu na šoli v Solingenu je bila dragocena, a hkrati zahtevna izkušnja

Tri učiteljice Osnovne šole Neznanih talcev Dravograd smo se od 24. 11. do 28. 11. 2025 udeležile mobilnosti sledenja na delovnem mestu v Solingenu v Nemčiji. Gostila nas je Alexander-Coppel-Gesamtschule Solingen, kjer smo opazovale pouk, spoznavale šolski sistem ter primerjale organizacijo dela z našo šolo.

Alexander-Coppel-Gesamtschule je zelo velika šola, saj jo obiskuje približno 1400 učencev, ki se dnevno premikajo med različnimistavbami (A, B, C, D, G, F) ter športno dvorano. Učitelji imajo zbornico v eni od ločenih stavb, zato so prehodi med prostori del njihovega vsakdana. Že uvodni sprehod po kampusu je razkril, da je šola prostorsko precej razpršena.

Hodniki so zelo barviti, polni plakatov, risb in drugih vizualnih sporočil, kar daje šoli živahen videz in spodbuja ustvarjalnost. Skupni šolski prostori so bili kar urejeni, a razlika med posameznimi učilnicami in ostalimi prostori je bila očitna in ugotovile smo, da je naša šola zelo urejena, na kar smo zelo ponosne.

Učne ure trajajo 65 minut, kar lahko predstavlja izziv z vidika ohranjanja pozornosti učencev, zlasti ob pogostejših prekinitvah pouka. Učilnice so bile večinoma skromneje opremljene, predvsem z vidika digitalne opreme in pohištva. Opažena je bila tudi nižja temperatura v prostorih, saj učilnice pogosto niso bile dovolj ogrete, kar lahko vpliva na delovne pogoje učencev in učiteljev. Hkrati pa je bila oprema v tematskih učilnicah, kot so glasbena, gospodinjska in računalniška učilnica, zelo kakovostna, kar omogoča učinkovito in sodobno izvajanje pouka na teh področjih.

Eden najopaznejših vidikov obiska so bile disciplinske težave, ki so pogoste v številnih razredih. Učitelji se vsakodnevno srečujejo z izzivi, kot so glasnost, prekinjanje pouka, pomanjkanje motivacije in manjša osredotočenost. To močno vpliva na dinamiko učnih ur in na kakovost učnega procesa.

Čeprav imajo na šoli veliko zaposlenih, ki delajo s posameznimi skupinami in podpirajo inkluzijo, je zaradi velikega števila učencev in odprtosti sistema disciplina eden glavnih izzivov, kar je opazno tudi pri splošnem vzdušju na šoli.

Z nemškimi učitelji smo se pogovarjale o njihovih pristopih, izzivih in oblikah podpore učencem. Ugotovile smo, da imajo sicer razvite nekatere dobre prakse, a da se po kakovosti opreme, urejenosti učilnic, organiziranosti pouka in discipline naš šolski sistem pogosto izkaže kot bolj učinkovit.

Kljub razlikam je bila izmenjava mnenj zelo dragocena, saj nas je spodbudila k razmisleku o tem, kaj delamo dobro in kaj lahko še izboljšamo.

Mobilnost v Solingenu nam je dala širši vpogled v delo velike nemške šole. Izkušnja ni bila nujno boljša od naše prakse, v mnogih pogledih je bila zahtevnejša in manj organizirana, kar nas je opogumilo in potrdilo, da je veliko elementov našega dela na dobri ravni.

Kljub temu pa je bila mobilnost koristna, saj smo spoznale širši evropski prostor, dobile nove ideje ter se vrnile z močnejšim zavedanjem o vrednosti in kakovosti našega domačega šolskega okolja.

Nadja Sep, učiteljica angleščine

Martina Kovač, učiteljica nemščine

Anja Roger, učiteljica glasbe

Dostopnost