Avtomobilski promet narašča, varnost v cestnem prometu pa upada, zaradi česar so starši vse bolj negotovi. Zaradi tega svoje otroke vozijo v šolo z avtomobilom, da bi zagotovili njihovo varnost. To pa povzroča naraščanje prometa v okolici šole. Igra PROMETNA KAČA je je odgovor na vprašanje kako prekiniti ta začarani krog s spodbujanjem šol, staršev in otrok k hoji, kolesarjenju, uporabi javnega prevoza in souporabi avta za pot v šolo in iz nje.

»Igra prometna kača je zanimiva in zabavna dejavnost, ki z igro spodbuja osnovnošolske otroke in njihove starše, da za pot v šolo in nazaj domov uporabijo okolju prijazno, varno in zdravo obliko potovanja. V šolo potovati okolju prijazno, varno in zdravo ─ to je glavni cilj te igre.

Otroci radi hodijo peš oz. kolesarijo, saj s tem raziskujejo svoje okolje in si pridobivajo potrebne prometne izkušnje. Načeli »Kar se Janezek nauči, to Janezek zna« ter »Znanje molči, neznanje kriči« nesporno držita. Okoljska zavest ima v povezavi s potovanjem v šolo pozitivne učinke na okolje in zdravje učencev/otrok. Uporaba okolju prijaznih oblik prevoza (pešačenje, kolesarjenje, javni prevoz itd.) zmanjšuje število avtomobilov in potrebo po parkirnih prostorih neposredno pred vrati šole in njeni bližnji oz. daljni okolici. Varnost otrok je ne glede na cilje projekta oz. igre vedno na prvem mestu. Torej varna pot v šolo mora biti kot pomemben dejavnik varnosti otrok vedno postavljena v ospredje. Na primer ─ otroke, ki kolesarijo v šolo, spodbujamo k uporabi kolesarske čelade, kolesarnica naj bo čim bližje šolskim vratom ipd. Če pa se šola nahaja ob zelo prometni cesti, vzdolž katere ni ustrezno urejenih kolesarskih površin in ni ukrepov za umirjanje prometa, potem kolesarjenje v šolo zagotovo ni za spodbujati in se je potrebno osredotočiti na druge oblike okolju prijaznih potovanj, kot so npr. skupinska vožnja otrok ali kombinirana vožnja, ko otroke odložimo na varnem mestu, ki je nekoliko oddaljeno od šole in je možen varni prihod v šolo.

Rdeča nit igre je vsakodnevno deljenje točk/nalepk med učence, če so le-ti pripotovali v šolo in iz nje na okolju prijazen način. Za vsak dan v tednu se učencu da ustrezna nalepka in sicer za pešačenje, kolesarjenje, vožnjo z avtobusom, skupinsko vožnjo v avtomobilu in kombinirano vožnjo (avtomobil + peš), ki jih v okviru igre prištevamo med okolju prijazna potovanja v šolo in iz nje. Učenec si torej prisluži nalepko le v primeru okolju prijaznega prihoda in odhoda v/iz šole. Vsak dan se zbrane točke nalepijo na večjo razredno nalepko in ko se doseže zastavljen cilj, se le-ta nalepi na šolski igralni plakat oz. transparent (v nadaljevanju transparent). Cilj tedenske igre je, da se zbere čim več polnih razrednih nalepk in da se z njimi polepi kača, ki je upodobljena na igralnem transparentu.

Koordinatorka projekta: Karmen Rotovnik


VARNO V ŠOLI

PRIPOROČILA V ČASU EPIDEMIJE

POSKRBIMO ZA SVOJE DOBRO POČUTJE

KER POGOVOR DAJE MOČ

ŠOLA NA DALJAVO

TOM TELEFON

POUK NA DALJAVO - NE POZABI

PROJEKT POGUM

Opozarjanje na šolo AMD Dravograd

ZADNJE SLIKE

PRIJAVA