STISNI ROKO V PEST eKNJIGA

Pod mentorstvom ge. Marjete Podgoršek Rek so učenci odšli na ogled gestapovskih zaporov v Dravogradu. Skupino je vodil nas g. Marjan Kos, kustos v Koroškem pokrajinskem muzeju. Predstavil je kratek zgodovinski pregled Dravograda. Razkazal  je zapore in natančno opisal oblike mučenja. Posebej je poudaril, kako lepo nam je danes, ker lahko živimo v miru. Učenci so pozorno poslušali, si ogledali zapore in spraševali. Zgrozili so se ob tem, kar je povedal. Nekaterim je postalo celo slabo. Reakcije učencev so bile zelo čustvene.
Mentorica, ga. Berta Pušnik, je z učenci literarno ovrednotila knjigo Sadako hoče živeti.
Ker je naša lokalna koroška zgodovina v obdobju druge svetovne vojne tako močno povezana z nemškim okupatorjem, smo med ponujenimi knjigami izbrali roman avstrijskega pisatelja Karla Brücknerja Sadako hoče živeti. Japonska kot dežela vzhajajočega sonca s svojo tradicijo, kulturo in izkušnjo uničevalne sile atomske bombe v umiranju in smrti najstnice Sadako našim učencem ponuja popolnoma nov, drugačen pogled na sobivanje različnih kultur na svetu z univerzalno potrebo po medkulturnem dialogu.
Učenci likovnega krožka so prisostvovali predstavitvam na vseh srečanjih in zbirali ideje za likovno ustvarjanje. Pri likovnem krožku so z različnimi likovnimi tehnikami izražali svoja občutenja in naredili različne izdelke.
Učenci, ki so v projektu sodelovali, so spoznali nova zgodovinska znanja, naučili so se vrednotiti film, literarno delo, pesem, seznanili so se z novimi metodami učenja, bili so ustvarjalni, kreativni, inovativni in samostojni. Spoznali so nove IKT metode, napisali so scenarij, posneli film, ga režirali, tehnično uredili, se naučili dela z digitalno kamero in fotoaparatom, napisali literarna dela in likovno ustvarjali. Na koncu so naredili e-knjigo, ki ne bo predstavljena le na sio-portalu, temveč tudi na spletni strani šole. E-knjiga je narejena v HTML obliki s programom NVU. Posneli so tudi tri kratke filme, ki so jih uredili s programom Power Direct. Galerija slik je narejena s programom JAlbum. Za jezikovno pravilnost prispevkov je skrbela naša lektorica, ga. Simona Jerčič Pšeničnik, ki je vsa besedila pregledala in uredila.
Mentorji smo sooblikovali e-knjigo in upamo, da jo boste z zanimanjem prebrali in pregledali. V zaključku bi rada poudarila, da smo pri delu uživali tudi mentorji, saj smo z veseljem spremljali nastajanje e-knjige. Bili smo navdušeni nad pripravljenostjo učencev za delo, nad njihovim zanimanjem in ustvarjalnostjo. Vsi smo sodelovali pri vseh dejavnostih in tudi mi smo čustveno doživljali predstavitve, kljub poznavanju tematike.
Prav je, da spodbujamo učence k takšnemu načinu dela in učenja, saj bodo tako odšli v svet opremljeni z najboljšim orožjem na svetu, z znanjem. Prav je tudi, da učence seznanjamo z zgodovino, tudi lokalno zgodovino in jih na tak način vzgajamo v dobre in poštene državljane, ki znajo ceniti in spoštovati svojo preteklost. Le tako nam bo uspelo, da bosta na svetu mir in sožitje.

Koordinatorka projekta: Marjeta Podgoršek Rek, prof.