Select menu item

NARAVOSLOVNA DELAVNICA ZA NADARJENE – GEOPAKARAVANKE RAZISKUJMO SVET TRAVIŠČ

NARAVOSLOVNA DELAVNICA ZA NADARJENE – GEOPAKARAVANKE RAZISKUJMO SVET TRAVIŠČ

Naša šola je že več let vključena v projekt Geopark Karavanke, v katerem raziskujemo in izpostavljamo tiste značilnosti tega področja, zaradi katerega smo bogatejši v naravnem smislu.

Vsako leto Geopark Karavanke razpiše letno temo, na katero potem mentorici Vida in Helena organizirava delavnico za nadarjene.

V torek 18. 5. 2021 je na šoli potekala naravoslovna delavnica za nadarjene učence 3. triade na temo RAZISKUJMO SVET TRAVIŠČ.

Delo je potekalo v treh skupinah. Skupina pod vodstvom učitelja Igorja Vitriha je v tehniški učilnici izdelovala »hotele« za žuželke, skupina pod vodstvom učiteljice Helene Gostenčnik pa je oblikovala visokodebelno drevo z jabolki, na katero so se morali učenci malo drugače povzpeti, da so prišli do sadežev ter tako krepili motoriko in koordinacijo gibanja.

Za prijeten zaključek pa je poskrbela skupina učenk pod vodstvom učiteljice Vide Jaušovec, ki je nabrala travniške rastline in iz njih pripravila okusne piškote z zelišči, zeliščni čaj ter s travniškimi šopki okrasila mizo za našo čajanko.

Delavnico smo zaključili s prijetnim »čajčkanjem in piškotkanjem« ter se pogovorili o pomenu naravnih travišč, ki jih je žal tudi v našem prostoru vedno manj. Ogledali in primerjali smo naravni in gojeni travnik, visokodebelni in intenzivno gojeni sadovnjak in v povezavi s tem ugotavljali o življenju opraševalcev v teh ekosistemih ter o pomenu hotelov za žuželke.

Mentorici: Helena Gostenčnik in Vida Jaušovec

Razlaga ob pokušanju zeliščnih dobrot               Visokodebelno drevo – obiranje jabolk

Všeč mi je bilo praktično delo z učiteljem Igorjem. Ko smo izdelovali »hotel za žuželke« iz lesa, smo se zelo zabavali. Na koncu pa sem dobil še kekse. 😊                    

                                                                                                                               David, 9. a

Razdelili smo se v tri skupine. Moja skupina je izdelala drevo iz lepilnega traku, na katerega smo »namestili« jabolka. Pomagala sem tudi pri pečenju piškotov. Na koncu smo izvedeli, zakaj so pomembne žuželke in čemu je namenjen hotel za žuželke.

Na delavnici sem se zabavala in veliko naučila. Seveda pa sem se najedla tudi keksov.    

                                                                                                                                      Živa, 9. a

Zadnja Naravoslovna delavnica za nadarjene učence mi je bila zanimiva, saj smo fantje izdelovali bivališča za žuželke. Razdelili smo se v tri skupine in izdelali tri raznolika bivališča, ki bodo primeren dom za žuželke. Med delavnico sem se zabaval, saj rad izdelujem različne izdelke iz lesa.          

                                                                                                                                      Žiga, 9. a

V torek smo se na delavnici pogovarjali o traviščih in opraševalcih. V zvezi s to temo smo izdelovali različne izdelke v treh skupinah. Fantje smo iz naravnih materialov – lesa, slame, keramike in listja izdelali hotel za žuželke. Delo je bilo sproščeno in na koncu smo izdelke pokazali še drugim. Drugi dve skupini sta pekli zeliščne piškote, kuhali zeliščni čaj ter oblikovali veliko jablano s sadeži. Tako smo za konec še pili in jedli… Vsekakor – delavnice so bile zanimive.

                                                                                                                                     Tilen, 9. b

Delavnice Geoparka Karavanke so nam učitelji tokrat predstavili na malce drugačen način.

Spoznali smo travišča, visokodebelne sadovnjake, poučili smo se  o čebelah in žuželkah, ter spoznali kako so vsa živa bitja potrebna za ravnovesje v naravi. Pekli smo  piškote, vanje pa dodali različna zelišča, ki jih lahko najdemo na travniku. Izdelali smo  hotele za žuželke, ki bodo poskrbel za večjo biotsko pestrost. Skratka imeli smo se fino.

           Ana, 9.b, Tamara, 9. a in Urška, 9. b

O avtorju
Dostopnost